Винищувач Avia B.534 словацьких повітряних сил (Slovenské vzdušné zbrane Wehrmacht) на Східному фронті. Україна, аеродром Гайсин, літо-осінь 1941 року
Цитата :
29 липня словаки вперше зустрілися з повітряним противником. Протягом дня винищувачі 12-й льотки кілька разів піднімалися з аеродрому Гайсин на перехоплення, але результатів не добилися. У 1В.22 по тривозі злетіла трійка надпоручика Я. Паленічека і вступила в бій з великою групою І-16, І-153 і "І-17" (так словаки в 1941 р називали всі літаки нових типів, в даному випадку, ймовірно , МіГ-3). Ведучий словаків, бачачи чисельну перевагу противника, повів свою ланку на бриючому польоті в Гайсин. Бій закінчився безрезультатно, хоча ряд джерел стверджує, що Паленічек збив І-15біс, або якийсь міфічний "Кертисс". У той же день ланка 13-й льотки перехопило угорський FIAT CR.42, при цьому Я. Режняк переслідував і обстрілював союзника аж до його аеродрому.
Крім виконання споживчих завдань, "Авіа" залучалися для ударів по наземних цілях. 20 липня словаки зробили перший штурмової наліт. В інтересах командування німецької 17-ї армії 11 винищувачів 12-й льотки, ведені командиром II-й перуті м-ром В. Качка, обстріляли колону радянських військ, відходи з Вінниці. У відповідь вогнем були пошкоджені чотири "Авіа". Всі вони повернулися на аеродром базування, правда, машину Качки довелося відправити на капітальний ремонт. 30 липня словаки зробили другий виліт на штурмовку. Цього разу 9 "Авіа" тієї ж річки завдали удару по радянським військам, що рухався по шосе Умань-Новоархангельськ. Вогнем з землі були пошкоджені 4 літаки, при цьому В-534 ведучого 3-го ланки чатніка М, Даніела сіл на вимушену в розташуванні противника у с. Бабанка. На допомогу прийшли ведені, Чатнік І. Дрлічка посадив свій винищувач поруч з машиною командира, а чатнік А. Кубовіч прикривав товаришів вогнем з повітря. Як тільки Дрлічка підрулив, Даніел скочив у кабіну і зайняв місце за кріслом льотчика. Незабаром винищувач благополучно приземлився в Гайсині.